sobota 31. ledna 2015

Kontryhel aneb ženský čaj

aneb když přijede teta Irma


Já nevím jak vy ale já vypadám vždycky takhle klikni! a Takhle! .

Jo, miluju IT crowd a nemusím zrovna Irmu... taková moje míň oblíbená teta.

Nuže, od jisté doby byla moje teta velmi nepříjemná. Bolesti, kdy jsem se musela zastavit, něčeho chytnout, a dýchat. A vůbec jsem si nepřipadala jako těhotná při kontrakcích :)

Tuny a tuny růžových pilulek, brufíků (takhle to zní neškodně, skoro jako brumík, right?) padlo za vlast a asi i moje střeva žaludek apod. by padly brzo taky, nebýt přednášky jedné úžasné ženy, která se sama vyhrabala z endometriózy. čti!

Na jejím úžasném kurzu jsem objevila kouzlo bylinek, vlastních mastiček a tak začala celá ta aférka s diy a mými budoucími plány stát se aromaterapeutem. Jednou bych chtěla mít sloupek v časopisu Aromaterapie někde poblíž Hadka <3 .

Ale abych nezabíhala někam daleko. Začala jsem se zabývat bylinkama, jejich účinkama a podobně. Úplně první bylinkovej čaj (když nepočítám pytlíkový hnusy a Babičku Růženku) byl právě zmiňovaný kontryhel. Dostanete ho v různých zdravkách, bio obchodech, někdy v obchodech s čaji, apatykách a tak podobně. Já mám od Poppova, prodává ho i Grešík a jiní. Samozřejmě ho maj i internety.


Je to čaj na ženské problém, při náchylnostem k potratům, při potížích v přechodu, křečích v trávícím ústrojí, silném menstruačním krvácení, k výplachům při gynekologických zánětech.  (text z obalu). Na internetu najdete různé doporučení jak ho užívat, myslím, že to je 10 dní před cyklem každý měsíc 2x denně, aby se vám cyklus upravil, pokud je rozhašený.

Já jsem samozřejmě líná a můj cyklus je docela ok, takže ho piju jen při "kontrakcích". A je to fajn. Brufíka jsem neviděla už nějaký ten měsíc a je mi fajn..


Kontryhel nemusíte jen pít, vyrábějí se z něj čípky, nebo jednoduše sedací lázně (uděláte čaj, nalijete s vodou do lavoru, sednete si, relaxujete.). Ty jsou právě dobrý na různý záněty atd. Myslím, že se doporučuje i heřmánek.

Čaj sám o sobě má travitou vůni, je lehce nasládlý, při delším luhování možná trochu trpký, ale není to tak otřesný jako čaj na alergii (ještě teď se mi křiví obličej, když si vzpomenu). Mě docela chutná a ochucenej je moc fajn.

Doporučuji přidat třeba ještě čaj z listů maliníku a jahodníku (to jsem si dělala z čerstvých lístků o prázdninách a bylo to super:). Taktéž seženete ve výše zmiňovaných prodejnách.

To bylo milé dámy vše, čaj vyzkoušejte a vaše orgány vás budou milovat! :)



Žádné komentáře:

Okomentovat