úterý 13. ledna 2015

Malý Buddha

První článek o čajích bude patřit mému velkému oblíbenci.





Čaj Malý Buddha je jeden z těch, které seženete v prodejnách Oxalis. O této firmě se vede mnoho sporů, co se postřiků atp. týče. Já jsem však v poslední době tak přehlcená facebookovými hádkami o různých kosmetických certifikátech, o testování na zvířatech, o tom, který certifikát je vlastně pravý, že nemám sílu tohle momentálně zkoumat. Oxalis mám ráda, jsou tam vždy příjemní lidé, krásně to tam voní a sypaný čaje jsou prostě sypaný.

Stránky oxalisu naleznete tady. O majiteli si můžte přečíst jak vydělal tolik peněz a jak se k čajům vůbec dostal.

A teď už k samotnému čaji.

Malý Buddha je čaj zeleným aromatizovaným. Už když si očucháte krabičku, ve které je, zamilujete se. Nádherná květinová, exotická vůně s typickým nádechem zelených čajů.

Složení  (zdroj oxalis.cz) : pravý zelený čaj Sencha, ananas (ananas, cukr, regulátor kyselosti kyselina citrónová), papája (papája, cukr, zpevňující látka chlorid vápenatý), lékořice, santalové dřevo, červený pepř, aroma, heřmánek římský. Může obsahovat stopy suchých skořápkových plodů.

Přejdeme k přípravě. Jestli mě dokáže něco naprosto rozčílit, tak když na krabičkách či v návodech u zelených čajů píšou: zalijte vroucí vodou. Bullshit! Každý čaj má svoje specifické požadavky co se teploty vody týče a u zelených čajů by neměla přesáhnout 80 °C, protože pak ničíte důležité látky, antioxidanty atp. Je to jako s medem, prostě ho zabijte. Co se louhování týče, já říkám: jak je komu libo. Já zbožňuji docela silné čaje, proto nechávám déle. Ale moje sestřenka, která po instantním "latéčku" nespí, ho například dělá velmi slabý.

Zelené čaje můžete zpravidla zalévat 3x. Malý Buddha snese určitě 2 dávku, po 3 zalití už není tak výrazný. Zalitý čaj opět nádherně voní, sladké vůně se pěkně uvolní. Chuťově bych ho popsala takovým tím: chutná to jak to voní. Prostě nasládle a tak jakoby dřevnatě.

Tento čaj piju hlavně teď, o zkouškovém a jako podpůrce při psaní bakalářky, je to skvělý života budič. Z období, kdy jsem po zelených čajích zírala půl noci do zdi jsem se už propila, ale pravdou zůstává, že pokud se chci fakt nabudit, ani černý čaj mi nepomůže tolik jako zelený a to obsahuje více kofeinu. Paradox?

Pokud máte rádi zelené čaje a nechcete se chvilkově nakopávat kávou, určitě doporučuji tento. Budou mít radost nejen váš nos a chuťové pohárky, ale i mozkové závity :)

Žádné komentáře:

Okomentovat