středa 18. února 2015

Jak na chřipku aneb dva týdny pauzy bez Jilliane

Touto dobou jsem měla už zakončit 30 denní trénink, bohužel mě skolila hnusná chřipajzna, takže level 2 a 3 se posunul do víru zítřků...


Nicméně jsem prodělala tu hnusnou zmutovanou chřipku, co má prý trvat pár dní, ale taky pár lidí mělo dost těžké následky. Napadlo mě ale, že bych vám mohla napsat, jak jsem se léčila, když pominu paralen:)

1) Čaje

a) ze zahrádky: Mátový, šalvějový, šípkový, zázvorový, jitrocelový

Kvůli (nebo díky?) 38 - 39°C horečce jsem denně vypila přes 3 litry. Byla to vlastně i zásluha mého obřího litrového hrnku, který ležel celý den s brčkem vedle mě. Dejte na mou radu- brčko vám neskutečně v horečnatých stavech usnadní přísun tekutin, nemusíte se totiž skoro hnout, zvedat ani naklánět, takže prostě jen otočíte hlavou, napijete se a spíte dál. A upřímně komu by se chtělo zvedat, když tělo dostává takový záhul.

Je sice pravda, že typické paraleny a paracetamoly z vás udělají osobu jakž takž fungující, ale co si budeme povídat, je to hnusná chemie a velice kvalitní službu vám udělají i tyto čaje. Uvolní dutiny, zahřejí organismus a vaše plíce (pokud si je taky zrovna vykašláváte) vás budou milovat.

b) babička růženka

Já pytlíkovým čajům neholduju, ale když jsem se dívala na složená v obchodech, tak snad jedině babička růženka obsahuje procentuelně pouze bylinky. Měla jsem myslím sedmero bylin s echinaceou a kromě bylinek tam opravdu nic nenajdete:).

2) Sirupy

Konečně jsem mohla využít svoje letní nadělení jitrocelového sirupu. Byla jsem hrozně šťastná, když jsem zjistila, že pořád žije a nikam neodešel (rozuměj - žádná plíseň a tak). Vyrábí se tak, e do zavařovačky dáváte vrstvu jitrocelových listů - bacha musí to být ty dlouhý, ne ty kulatý- a pak vrstvu cukru. Je potřeba toho cukru i toho jitrocelu fakt kopa. Pořádně stlačit a pak na dva týdny hodit někam na sluníčko. někde na internetu najdete i variantu, že se to zakopává do země. Na to jsem se vykašlala a sirupek dobře posloužil i tak.

Jinak- to jsem bohužel nestihla- je dorý zázvorový- ten má však krátkodobější trvanlivost, nebo nevím zda by šla ta varinta zázvor cukr vrstvení- každopádně svaříte větší kus s cukrem a vodou a máte pořádnej lomcovák

3) Pomsta babiček

Když jsem byla malá myslela jsem si, že mě tím chtějí mučit, ale opak je pravdou. Med s cibulí a česnekem. To si prostě nakrájíte cibuli a česnek, zalijete medem a necháte pěkně uležet, aby to bylo hoodně hnusný a pak jíte po lžičkách. Mému příteli to vyloženě chutnalo, ale moc dobrý to podle mě není, nicméně - pomůže.

4) Med a citronem bez Coldrexu

nač utrácet, když si to můžete udělat za svoje. Vymačkat citron, přidat medu zalít vodou  - pozor, ne vařící ať se ty dobrý látky nevypaří- jako bonus lze přidat slivovice, vypálí bacilky pěkně.

5) Éteráky

Buď švihnete vodu s eukalyptem nebo šalvějovým EO do aromalampy a čucháte až rýmečka ustoupí, nebo velmi malé množství nakapete do vody a kloktáte. Na etiketách se píše, že se nemají užívat vnitřně, ale to se tam psát prostě musí ale v malém množství neškodí. Já jsem si i kapičku dávala do čajů.

Dobrý jsou ještě kapky 31 bylin nebo tak nějak, ty mi kdysi kamrádka dávala do čaje a byly úžasný, strašně mi vždy ulevily.

Doufám, že se vám tipy hodí, já jsem s nimi vyléčila jednoho nemocného bez paralenů a podobných nesmyslů. Tak ať jste zdraví! :)

P.S. Ráda si přečtu i vaše tipy na ozdravovací kůry .

Žádné komentáře:

Okomentovat