sobota 26. září 2015

Podzimní hřejivá řepová polévka

Vegan, glutenfree, loveable.


Takjo. Rozhodla jsem se uveřejnit první recept. O mým vaření je třeba vědět to, že se vždycky pro něco rozhodnu, začnu a teprv pak zjišťuju, co na to vlastně potřebuju a jak se to dělá. Proto bude dnešní postup možná trochu prazvláštní, nicméně jsem z něj nakonec jen vytěžila.



Na jeden hrnec viz obrázek potřebujeme:

-cca 4 řepy (já měla 2 menší a 2 větší)
-2 mrkve
-1/4 celeru
-pórek
-+- 3 stroužky česneku, podle chuti
-rostlinné mléko (já použila instantní pohankové)
-trochu jablečného octa
-sůl, pepř, římský kmín, tymián, majoránku,

Postup:

Teď přijde ta zábavná část. V dnešní rozespalosti, kdy jsem věděla jen, že chci vařit řepovou polívku jsem řepu oloupala, nakrájela na čtvrtiny a dala vařit. Poté jsem začala pídit, co dobrýho tam lidi dávají. Smetana? Nechci. Bujón? Nemám.

Nakonec jsem se rozhodla si udělat vlastní vývar, takže jsem vedle v hrnci začala vařit na kolečka nakrájenou mrkev, celer, černek, trochu pórku, + koření. Když bylo vše trochu změklé, slila jsem vodu z řepy (nevylívat), řepu nakrájela na ještě meší kousíčky (kvůli lepšímu mixování) a dala dál vařit ve vývaru. Když vše změklo, začala jsem mixovat. Pokud si uděláte vývaru málo, jako já a nechcete mít řepovou omáčku, dolíváte řepovou vodou, kterou jsme si předtím slili stranou. Přidáme cca 300 ml rostliného mléka, trošku jablečného octa, popř. dosolíme, dopepříme.






Tip: Zbylá řepová šťáva se dá dochutit vypít, je to mooc zdravý. viz: tady .
Jiné využití je například jako kosmetická vychytávka pro pleť: Čtěte tu.

Dobrou chuť!:) 

2 komentáře: