pondělí 9. prosince 2013

Nízký tlak? Možná je to kůli kávě...

Pijete spoustu kafe a máte přitom nízký tlak? Možná je to právě kávou...

Tento článek není žádnou lékařsky ověřenou pravdou, ale mojí vlastní zkušeností. Začala jsem velmi brzy už asi ve 14 pít (sice jen velmi slabé) kafe. Postupně jsem zvyšovala dávky, střední škola, spousta učení brzké vstávání, až jsem se dostala do stadia, kdy jsem si bez kafe prostě neuměla představit ráno. Vysoká k tomu jen přispěla, zkouškový obodobí, to jsou přímo hektolitry kávy, černých čajů, a tak podobně. Zvláštní bylo, že i přesto jsem měla velmi nízký tlak. Doktorka se pokaždé divila, že žiju a doporučovala mi panáka.. Myslela jsem si, že jsem prostě nízkotlakař a nějak jsem to neřešila.

Pak jsem jednou chytla nějakou šílenou střevní virózu, kdy jsem měla dietu na cca dva týdny, což samozřejmě znamenalo: žádné kafe. Moje prvotní reakce byla samozřejmě: cože? já bez kafe? nelze!! Rána byla bez kafe nějak prázdná. Po těch dvou týdnech, kdy jsem si nějak zvykla na černý čaj jsem šla na kontrolu. Měřili mi tlak a já už dopředu hlásila: Bude nízkej. Jaké bylo moje překvapení, když se na mě sestřička podívala a řekla: ne, proč? normální.

Byla jsem v šoku. Můj přítel zdravotník mi řekl, že jsem nejspíš umělým navyšování tlak spíže snižovala, prostě obraná rekce organismu před přílišným zvýšením. Je to zvláštní, unavená jsem sice pořád, (což to připisuju školní zátěži), ale oproti dobám nízkého tlaku pociťuju rozdíl. Jsem méně malátná a zmatená.

Ranní kofeinvý rituál je vystřídán čajem se spoustou citronu (vitaminy jsou přece jen v zimě potřeba ;) ) a ačkoliv se mi káve občas zateskne a dám si, přehnaným kafařem se znovu v brzké době nestanu. A co vy, kafaři? Dokážete si bez ranního šálku představit den? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat