sobota 8. dubna 2017

Friends. Will be friends?

When you're in need of love they give you care and attention
Friends will be friends
When you're through with life and all hope is lost
Hold out your hands cos friends will be friends right till the end

 
Vždycky jsem věřila v sílu přátelství. Když mi bylo asi 15 a všichni dospělí mě prudili, byli přátelé moje rodina. Ve chvíli, kdy jsem si uvědomila, že dva nejdůležitější lidi mého života jsou tak hrozně daleko, utíkala jsem za přáteli. Oni byli ten důvod, proč jsem se smála, proč jsem neseděla smutně za oknem. Proč jsem žila. V každým žebříčku hodnot, který jsme kdy měli vystavět ve škole nebo kdekoliv, jsem na první místo psala přátele. Bez váhání.

Když jsem se v 18 na táboře pro velký měla rozhodovat, jestli zahodím papírek láska nebo přátelství, zahodila jsem přátelství. A ne proto, že by pro mě bylo méně. Uvědomila jsem si, že přátelství JE láska. Já věřím v jednu lásku, k opačnýmu pohlaví, k přátelům, ke zvářatům. Ke všem a bezpodmínečně.

Carrie v Sexu ve mestě řekla jednou památnou větu, něco jako že si uvědomila, že udělala děsnej prohřešek, a to to, že se kvůli partnerovi vykašlala na kamarádky. A já si říkala jo, to by se nemělo.

A stojím si za tím. Sexuální vztahy jsou hrozně komplikovaná věc a vystřídáme jich mnohdy hodně, ale ta pravá přátelství trvají léta. Někdy ještě od dob, kdy nevíme, co to znamená sex, máme někoho, s kým jsme pořád. A to jsou kamarádi. Ve chvíli, kdy jsme ve vztahu šťastní, můžeme jim to vyprávět. Když se nám pak sesype jako domeček z karet, jsou to oni, kdo nás vezmou na pivo a řeknou: Men? Fuck them. Jsou to oni, kdo nám upečou brownies, protože ty slzy musely zákonitě vyplavit všechny živiny z těla. A jsou to oni, kdo nám říkají: on počká, tys přišla první.

Pro mě je přátelství nejvíc na světě. Vždycky bylo a vždycky bude. A uvědomuju si, že nic mi nestojí zato ztratit kamarády. Ani velká láska, protože i velká láska může někdy skončit a vůbec to nemusí znamenat špatný konce, což by mohl potvrdit Richard Bach a Leslie, ale prostě jenom..nikdy nevíš. A když zapomeneš na přátele kvůli velké lásce, která skončila, ke komu půjdeš pak? 

Čím starší jsem, tím víc třídím hodnoty a lidi ve svém životě. Ač bych se ráda bavila dál s těmi, kteří mi ublížili, i přesto, že se omluvili, nemůžu, pokud mi to dál působí bolest. Nemůžu se víc než povrchně bavit s těmi, kdo mi nemohou líbit forever. Je to silnej závazek a možná proto je okruh opravdu blízkých lidí poměrně malý. But I am not maybe.Vždycky jsem potřebovala jistoty a vždycky je budu potřebovat. Jsem nejistá, bojím se a někdy se potřebuju o někoho opřít, a potřebuju, aby ten někdo stál pevně.



Žádné komentáře:

Okomentovat