pátek 4. března 2016

Hustá zeleninová láska

aka vege vývar + kopec dobrot






Potřebujeme:

-Nějaký zeleniny na vývar - mrkev, petržel, pór, cibule, česnek, celer (já si koupila takovou tu už směs do polívky, kde je od každýho kousek, páč když si koupím ten celej celer, tak mi pak hnije v lednici :)

-fazole předem namočené, či další luštěniny dle libosti, já nakonec nasypala červenou čočku

- brambory, houby, cokoliv co je po ruce a hodí se to do polívky

-hl. mouka, olej

-sůl, pepř, bylinky, koření

Postup:

V jednom hrnci vaříme předem (ideálně přes noc) namočené fazole, do druhého mrsknem celou mrkev, celou petržel, kus celeru, česnek, cibule, bobkobý listy, bylinky. Vaříme, dokud vše nezměkne a dokud se nám zeleniny krásně nevyvaří (můj indikátor - voní to božsky).

Pak vyndáme zeleninu - nakrájíme, hodíme zpět i s fazolema, přihodíme bramboru, nějakou houbu (žampion kupříkladu) a dál vaříme. - v tomto bodě jsem tam flákla ještě zbytek červené čočky na zahuštění, který moc nefungovalo, tak jsem se rozhodla eště pro jíšku.

Mezitim si tedy uděláme jišku, pokud chcem - hl. mouku na olej, až je z toho majda, zalijeme vodou z vývaru, mícháme na  hladkou pastu a šup s tim do polívky.

Chvíli povaříme, než je vše měkké a než se jíška rozvaří, dochutíme -sůl,pepř,bylinky co kdo rád.. já dala i trochu jablinkovýho octa.

Na závěr do toho hodíme nějaký trávy, petrželku nebo mrkvovou nať, aby si "masožrouti" měli z čeho utahovat.

Dlabem.

Dobrou chuť! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat