středa 27. ledna 2016

Kaša, kaša, kaša, ráno jedině kaša.

Myslela jse si, že život bez rohlíků pro mě bude tragickej. Byla jsem rohlíká královna. Always. Ráno- rohlík. K svačině - rohlík. Večeře - pravděpodobně rohlík. Když jsem chodila ven, pravidelně jsem si s sebou brávala rohlík a kamarádi se mě ptali, jestli je vše v pořádku, když jsem ho náhodou neměla.




Celý život jsem vlastně přežívala na rohlíku a bylo mi fajn. Do teď moc nechápu, kde jsem brala z tuku a mouky tolik energie, evidetně jsem byla napojená na pránu, jinak si to neumim vysvělit. Nicméně od určité doby jsem řekla rohlíkům stop a snažím teď tak obecně nejíst moc pečiva, a když už, tak spíš celozrné nebo žitné. Ale o tom jsem nechtěla mluvit.

Důležitý je, že konečně můžu říct o své snídaní, že je plnohodnotná..nebo minimálně hodnotná.

Ukážu.





Prototyp 1- Typická kaša. - vločky, oříšky, jablinka a trochu skořice, zalít vodou, přidat sladidlo podle chuti a nálady. Ideální do chladným zimních rán. Skořice prohřívá a taky jsem někde četla, že (podle makrobiotiky asi) v zimě by se nemělo jet moc raw a veškerý syrový ovociny a zeleně by se měly aspoň zalévat horkou vodou, protože jinak ochlazují organismus.




Prototyp 2 -Vytuněná kaša. Základ je stejný + mák, chia semínka, a tajmená přísadá - pohankové mléko či sojová smetana. Já jsem loser a všechny tyhle alá mléčnotiny mám v prášku, protože je zas tak často nepoužívám a zbytečně by se mi to kazilo. Takže zasypu trochou od každýho a mám yumy krémovou kašu.



Prototyp 3 - Svačinová kaša. Tohle je vlastně uplně jiná verze než předchozí dvě, ale každej si ní může dělat co chce. Je to rozmačkaný banán, kakao, pohankový mlíko, oříšky, mák a míchat míchat, mačkat. Pokud nejste líní jako já, je dobrý namočit si oříšky a mák předem (tělo pak líp vstřebá všechny ty super látky co to obsahuje) a všechny ingredience potom hodit do mixéru a mít z toho takový trochu pudink. Naprosté pudinkové pudinkovosti docílíte přidáním chia semínek, ale o tom taky napíšu jindy.

Další kašový tipy: Někde jsem četla, že je výborný zalít kaši třeba zeleným čajem. To jsem upřímně ještě nezkoušela, ale může to mít super nabouzecí efekt.

Pokud máte tendence k praskání žilek - pohankový mlíko je vás must-have a pak taky může zalívat vodou z vyvařených pohankových slupek. Pohanka obsahuje hodně rutinu, což je dobrý právě na tyhle praskavý svině.

Jo, zkoušela jsem dělat kaši i z müsli, ve kterým jsou předem už i oříšky a sušený ovoce, ale upřímně nic moc, oni to asi nějak dopředu zpracovávají, takže když to zalijete, je to hrozně rozmočený a břečkovatý, a vůbec základní suroviny rulezz.

Všude říkají, jaký dělají zdravý dobroty, ale dle mýho názoru si nejlepší jídlo udělá člověk sám ze základních surovin, žádný emco polotovary. (Možná mixitu bych dala svý šance, ale moje peněženka zatím říká ne:))

To je pro dnešek o kaších vše, a jedno je jistý, že o krevetách vám určitě nikdy vyprávět nebudu. Ale Buba byl jistě moc fajn.

Keep calm and love hummus.

Žádné komentáře:

Okomentovat