středa 30. července 2014

Don't worry, be DIY! aneb bio či nebio.

Aneb vykašlete se na chemii.




Není to tak dávno, co jsem četla nějakou knížku od Rudiše a už úplně nevím, jestli to bylo v Tichu nebo v Konci punku v Helsinkách, každopádně jsem se doslova smála u pasáže o biomatkách a jejich biodětech v biokočárech...

A není to tak dávno, co spousta mých věcí začala obsahovat nálepku bio.

nebotakněco.

Aby bylo jasno, na bio jídlo já nevěřím. Ty banány v kauflandu bio vypadaj docela stejně jako ty vedle a jestli chci něco dobrýho, jdu přímo k pěstiteli nebo si to vypěstuju či vyrobím sama. (Jako třeba domácí lučinu)

V kosmetice je to ale jiná. Velkým značkám nevěřím a do dmka chodím hlavně pro žlučový mejdlo.

Co se kupované kosmetiky týče, redukuju dosavadní materiál na Karla Hadka (prosimvás není To hÁdek ale HAdek) a různý oleje.

Další novinkou je pro mě výroba vlastních krému a věcí. Celé šílenství odstartovalo na Kurzu výroby bylinných mastí Tady! , které bylo doprovázeno krásným příběhem samovyléčení se tam, kde doktoři řekli Ne. tady!

A protože doktory nemám ráda už dlouho (teda na svou hodnou gynekoložku co mi stále říká dítě nedám dopustit) zkouším hledat i vlastní způsoby léčby nemocí. (Zatím jsem si teda naordinovala malinovo - jahodovej čaj na bolesti břicha, celkem příjemný)

Jednou z velkých inspirací jsou kromě knížek z knihovny i návody na různých webovkách ( http://ekokoza-cz.webnode.cz/blog/, na eshopu ekokozy najdete i suroviny na výrobu) , který kombinuju s tím, co jsem se naučila na kurzu.

Prostě a jednoduše, televize je jedna velká lež, garnier není tak úžasnej jak se zdá v reklamě s mopsem.

Pokud vás už nebaví nechat se okrádat bez efektu, pusťte se do toho i vy.

A na závěr krátký recept na vylepšení vazelíny (já to pleskla do měsíčkové z dmka, která mi leží už nějakou dobu a hned ubývá rychleji):

Vazelínu dáme do vodní lázně a necháme rozpustit, přidáme hrst sušené nebo čerstvé levandule a zahříváme dokud nás to baví. Tento postup můžeme opakovat nekonečnokrát. Poté přes plátýnko scedíme do kalíšku.

Účinky levandule najdete třeba tady,  benefitem je i to jak krásně voní. Můžete přidat i měsíček či cokoliv. Ocení například cyklisté, ale použít se dá na vše možné, někdo vazelínu dává okolo očí, já s ní mažu suchá místa, paty, chodidla, nebo je to skvělý balzám na rty.

A co vy? Vyrábíte si své vlastní masti?

Žádné komentáře:

Okomentovat