úterý 17. června 2014

Chceš - li rozumět Woddymu Allenovi, studuj Estetiku aneb jak přežít zkouškový bez stresu.

Potažmo filosofii, ale to už není můj obor..




Aurelius, Baruch Spinoza, atakdále. Jedny z těch chvil, kdy jsem ráda, že studuju, co studuju.  Sice si pořádně neuvařím, asi nebudu mít nikdy zaměstnání, ale poslouchám, jak Woody mluví a mluví, Diane to samý a já vim o co go.

Letošní zkouškový, teda tohlesemestrální bylo megaúspěch. Nevim jak jsem to dokázala, ale s mnohem více a mnohem těžšíma zkouškama, jsem letňák zakončila  o 4 dny dřív s průměrem 1,00, vše na první pokus. Málem mi vypadly oči z důlků, když jsem to viděla. (Notno podotknout, že kdyby některý zápočty byly zkouškama, tak se tak neraduju).

Šílená filosofie, dějiny umění, kritika. Uf. Nebyla to prča fakt ne a pozor. Taky ve vzduchu visela smrdutá hrozba zkoušky z angliny, kterou lidi těžce nedávaj. Jak já se bála. 13 let angličtiny a já se tak bála, zkoušky- úroveň FCE. Nejdřív jsem tam chtěla jít s tím, že co no, si to dám dyžtak znova v únoru. Bylo mi to celkem šumák. Asi jako všem mejm spolužákům. Nakonec jsem v rámci vypětí začala všechny přesvědčovat, že to dám a dostanu jedničku! A přesvědčila sem i sebe sama.

Noa co se nestalo. Za 1 s přehledem, neučila sem se na skoro vůbec (na test asi hodinu), v ústní části mluvil spíš zkoušející, páč jsem narazila na jeho oblíbený téma. Ale i tak.

A pak jsem se rozhodla, že jedničku dostanu i z kritiky.

A vůbec. Učila jsem se míň než loni. Viděla více seriálů než loni. Smála se víc než loni. A dopadla líp než loni. A jestli uslyším ještě jednu poznámku o šprství a uvidim následně jak se tatáž osoba raduje z občasné jedničky, řikám: vlez mi na záda. Jedna věc je se nadrtit, druhá věc je to pochopit. A absolutního ducha se prostě nenadrtíš. Tak!

Takže abychom to shrnuli a podtrhli: 1) O zkouškovým je potřeba hodně vitamínů, jablíček mrkviček a chroustat povině! Páč vláknina je důležitá a co si budem povídat, špatný sraní stresu nepomůže.

2) S optimismem nejdál dojdeš. Není to naivita, ale víra. A nemyslím takovej ten moderní citát "Věřím v sebe" což mi přijde jako egoistickej nesmysl, ale víru v to, že věci můžou dopadnout dobře. (Podotýkám, že když se na to úplně vykašlete, tak to nebude fungovat)

3) Než si vyměňovat depresivní smsky a zprávy na fejsbuku, udělejte si z toho srandu, ale fakt pořádnou čurinu, brečte smíchy, podívejte se na fat cat, když se učíte dějiny umění. Bude se vám pak učit mnohem líp.

4) Odměna funguje. Já třeba sledovala Gilmorky. Zaprvé Roryin ethusiasm do učení mě jaksi nabudil a zadruhé sem věděla, že když to ten den zvládnu, bude se pak moct koukat. A jako malá sem žádný odměny neměla. Teď si to vychutnávám ve velkým. S velkou mísou salátu, kterej je pro mě víc než dort.

5) Pijte. Kašlete na energy drinky. Zelenej čaj, maté club vychlazenej, sem tam trocha kávy, hoodně vody s citronem a mátou.

Jde to. Je to jednodušší než myslíte. Zvládnete to taky, říká vám depresivní stresař. A Mark Twain dodává:

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure."

1 komentář:

  1. Ja si tiež často robím srandu z hocičoho ked sa ucim :)
    Pozývam ťa na moju giveaway :)BellesFleurs

    OdpovědětVymazat